Turnīri

December 29, 2022

LAN vai tiešsaistē: e-sporta derību pārtraukšana

Aija Zariņa
WriterAija ZariņaWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Globālā pandēmija ir izraisījusi e-sporta derību uzplaukumu. Tas arī apturēja LAN turnīrus, bet izraisīja tiešsaistes turnīru pieaugumu. Tomēr tiešraides LAN turnīri atgriežas, atvieglojot bloķēšanu, un imunizācijas programmas izrādās efektīvas. 

LAN vai tiešsaistē: e-sporta derību pārtraukšana

Veicot likmes uz eSports, ir svarīgi ņemt vērā, vai attiecīgais pasākums tiek spēlēts tiešsaistē vai lokālajā tīklā (LAN). Derību slēdzējiem, kuri velta laiku, lai izpētītu spēlētāja kāpumu un kritumu cēloņus konkrētajā mačā, ir lielāka iespēja nākotnē vinnēt savas likmes.

Ja vēlaties uzzināt vairāk par LAN ietekmi salīdzinājumā ar tiešsaistes turnīri par eSporta derībām, turpināt lasīt.

LAN un tiešsaistes turnīri: kāda ir atšķirība?

Pirmkārt, mums ir jādefinē, ko mēs domājam, apspriežot LAN vai tiešsaistes turnīrus. Vietējā tīkla (LAN) spēles notiek starp cilvēkiem, kas fiziski atrodas vienā un tajā pašā vietā, nevis attālināti, izmantojot internetu.

Lielākā daļa LAN notiek stadionos un tiek pārraidīti tiešraidē tādās vietnēs kā Twitch un YouTube. Atšķiras ne tikai atmosfēra, bet arī sēdekļi, galda virsma, telpa un norises vieta.

Tiešsaistes konkursa laikā dalībnieki izmanto internetu, lai izveidotu savienojumu ar serveri citā vietā. Spēlētāji ir izkliedēti fiziski un ģeogrāfiski, kas nozīmē, ka viņiem mājās ir jāizmanto savi datori un interneta pieslēgumi.

Šo turnīru laikā derību slēdzēji var būt pārliecināti, ka dalībnieki izmanto uzstādījumu, kas viņiem ir pazīstams un kas uzlabos sniegumu. Turpretim spēlētāji LAN notikumu laikā nevarēs piedalīties iestatījumos, un tā vietā viņiem būs jādara viss, kas tiek nodrošināts.

Lai veiktu derības uz LAN eSports turnīru, ir jāņem vērā spēlētāju prasmju līmenis un pasākuma mērogs, ceļojumu loģistika, spiediens, spēlētāju spēja mijiedarboties savā starpā spēles laikā un iespēja iegūt mājas laukuma priekšrocības.

Lai gan ir taisnība, ka spēlētāji var piedalīties tiešsaistes e-sporta turnīros, atrodoties mājās, viņiem joprojām ir jārisina servera latentuma jeb "ping" (ilgums, kas nepieciešams datu pārsūtīšanai uz serveri un atpakaļ) problēmām. , kas var būt īpaši problemātiska atkarībā no komandas dalībnieku un servera relatīvās atrašanās vietas.

Ping: galvenais faktors, kas atšķir LAN no tiešsaistes turnīriem

"Ping" ir termins, ko izmanto tiešsaistes spēlēs, lai norādītu laiku, kas nepieciešams, lai spēlētāja darbības tiktu atspoguļotas servera atbildē. Termins "aizkavēšanās" attiecas uz strauju vai pēkšņu pieaugumu laikā, kas nepieciešams, lai spēles serveris saņemtu un apstrādātu jūsu aprīkojuma izdoto komandu vai lai jūsu ierīce apstiprinātu servera izdoto komandu. To sauc par "ping", un zems ping nozīmē mazāku kavēšanos un plūstošāku spēļu pieredzi.

Laika vienība, ko izmanto, lai izmērītu ping, ir milisekunde (saīsināti "ms"). Vispārīgi runājot, 15 līdz 45 milisekundes ir brīnišķīgi, un 45 līdz 100 milisekundes ir pieļaujamas. Singus, kas garāki par 100 ms, var būt grūti atskaņot, savukārt ehotestus, kas ilgāki par 250 ms, parasti nevar atskaņot.

Atkarībā no spēlētāja prasmju līmeņa un spēlējamās spēles šie pingi var būt vai var nebūt atskaņojami. Tādas spēles kā Massive Online Battle Arenas (MOBA) un pirmās personas šāvēji (FPS) ir ļoti jutīgas pret ping, un lielākā daļa spēlētāju ziņo par problēmu no 50 līdz 90 milisekundēm. Tiešsaistes lomu spēles (MMO) un reāllaika stratēģijas spēles (RTS) ir pielaidīgākas pret lielākiem pingiem, savukārt uz gājieniem balstītās spēles to gandrīz nepamana.

Cik svarīgs Ping ir konkurētspējīgā spēlē?

Konkurences spēlēs pingam bieži ir lielāka nozīme nekā parastajiem spēlētājiem. Lielākā daļa lielāko profesionālo esporta turnīru tiek rīkoti LAN centros, lai samazinātu latentuma ietekmi. Tas ir labs veids, kā nodrošināt, lai spēles iznākumu noteiktu spēlētāju pūles, nevis tīkla ātrums.

E-sporta derību stratēģijas izveide, pamatojoties uz LAN un tiešsaistes turnīriem

Šeit ir daži faktori, kas jāņem vērā, veidojot savu esporta derību stratēģiju, pamatojoties uz to, vai jūsu iecienītākā eSporta spēle rīko LAN vai tiešsaistes turnīrus.

Spēlētāja izvēles zināšana

Spēlētāja preferences dažādiem notikumiem var atšķirties atkarībā no indivīda. Tiešsaistes eSporta turnīri ļauj spēlētājiem sacensties savās mājās vai ierastā komandas vidē.

Turpretim spēlētājam LAN pasākumā ir jāpierod pie apkārtnes un ekipējuma. Vadītāja problēmas, kas saistītas ar aparatūras pārslēgšanu uz dažādām ierīcēm, regulāri rada bažas, kad tiek darbināta cita sistēma, īpaši tādās spēlēs kā CS: GO, kur ideāls mērķis var nozīmēt atšķirību starp uzvaru un sakāvi.

Lai gan spēlēšanai mājās ir daudz priekšrocību, tas arī rada risku, ka spēlētājs zaudēs koncentrēšanos un spēlē zem sava potenciāla. Kā sportists jūs varat atklāt, ka spēlēšana skaļas, entuziasma pilnas pūļa priekšā pastiprina jūsu vēlmi un apņēmību.

Novērtējiet iepriekšējos veikumus

Komandas spēju sazināties LAN turnīrā var kavēt lielais pūļa lielums un tam sekojošais trokšņu līmenis. Lai gan spēlētāji var redzēt viens otra ekrānus, efektīvs komandas darbs lielā mērā ir atkarīgs no verbālās komunikācijas. Tāpēc nopietni derību slēdzēji bieži vien pirms LAN pasākuma noskaidro komandas tautību.

Tā kā lielākā daļa spēlētāju ir jauktas tautības e-sporta komanda nevarēs sazināties savā starpā savā dzimtajā valodā, viņi var būt neizdevīgākā situācijā. Lai gan šādas komandas spēlē Dota 2 ir labi zināmas, kabīnes ir pieejamas tādās lielākajās sacensībās kā The International, lai palīdzētu mazināt skatītāju radītā trokšņa ietekmi.

Izprotiet pūļa spiedienu

Pūļa lielums atšķiras atkarībā no notikuma. In Leģendu līga, piemēram, katras līgas regulārā sezona tiek spēlēta, izmantojot LAN, kaut arī salīdzinoši ierobežotas auditorijas priekšā studijā. Lielākas arēnas var uzņemt cilvēkus, kas, domājams, apmeklēs Pasaules finālu.

Reizēm mazāk talantīga komanda var uzvarēt LAN pasākumā, vienkārši spēlējot savu parasto spēli un neļaujot spiedienam nokļūt uz sevi. Ne visi var uzstāties vislabākajā tiešraides skatītāju uzraudzībā, taču daži sportisti plaukst šādas vides slogā.

Kļūdas un garīgā izturība

Katrs spēlētājs izjūt spiedienu, piedaloties konkurētspējīgā esportā, taču viņi visi uz to reaģē atšķirīgi. Dažiem spēlētājiem var šķist, ka spēles iestatījums ir galvenais traucēklis, kas paildzina kļūdu sekas, kuras citādi tiktu aizmirstas pēc dažām minūtēm.

Varat uzzināt vairāk par spēlētāja iespējamo reakciju sarežģītā situācijā, analizējot viņa veiktspējas datus pēc tam, kad viņš ir pieļāvis kritisku kļūdu. Ņemiet to vērā, veicot likmes LAN eSports turnīros, kur likmes ir augstākas un spēlētāja garīgo spēku var pārbaudīt netrāpīts sitiens vai neveiksmīgs ganks.

Ņemot vērā atrašanās vietu un ceļošanu

Nopietni esporta spēlētāji jau tagad ņems vērā ceļojuma ietekmi uz komandas sniegumu pasākumā. Tā kā jet lag var būtiski ietekmēt spēlētāja sniegumu un līdz ar to arī komandas izredzes gūt panākumus sacensībās, daudzas komandas tagad veic pasākumus, lai nodrošinātu, ka to dalībniekiem ir pietiekams laiks atgūties no tālsatiksmes ceļojuma sekām.

Veicot īsu izpēti par LAN pasākuma norises vietu un salīdzinot to ar dalībnieku mītnes reģionu vai iepriekšējām sacensību vietām, var iegūt noderīgu informāciju. 

Pirms likmju izdarīšanas derību slēdzējiem ir jāņem vērā tādi faktori kā spēlētāja zināšanas par vietējo kultūru, valodu un virtuvi.

Lai gan e-sportā tas var būt mazāk pamanāms, statistikas dati liecina, ka komandām, kuru sniegums ir labāks, sacenšoties savā valstī, ir nelielas priekšrocības. Mājiniekiem ir laukuma priekšrocības, jo viņiem nav jābrauc tik tālu, un publika viņus uzmundrina. Viņu pretiniekiem jācīnās ar pūļa naidīgumu, iespējams, apātiju, kas var demoralizēt un noplicināt morāli.

Pēdējās domas

Šajā rakstā ir paskaidrots, kāpēc ir noderīgi zināt, kuri spēlētāji, visticamāk, uzvarēs kādos pasākumos, un kā šīs zināšanas var vadīt jūsu derību stratēģiju. Daudzi esporta derību slēdzēji pieļauj kļūdu, pieņemot, ka komandu sniegums LAN vai tiešsaistes turnīros ir identisks. Paturot prātā iepriekšējo informāciju un veicot iepriekšēju izpēti, jūs varat izvairīties no šīs kļūmes un nodrošināt sev lielākas iespējas pārspēt izredzes.

About the author
Aija Zariņa
Aija Zariņa
About

Aija Zariņa, lepna latviete ar izpratni par tehnoloģijām un spēlēm, ir kļuvusi par neaizstājamu eksperti tiešsaistes kazino lokalizācijas jomā. Apvienojot mīlestību pret savu dzimteni ar dinamisko digitālo spēļu pasauli, viņa ir tilts starp tradicionālo Latviju un mūsdienīgu tiešsaistes kazino pasauli.

Background (in Latvian): Dzimusi gleznainajā Cēsu pilsētā, Aija izaugusi Latvijas bagātīgās vēsturē un tradīcijās. Viņas sajūsma par tehnoloģiju un kultūru krustpunktu noveda pie Digitālā medija studijām Rīgā. Iepazīstoties ar plašo tiešsaistes spēļu pasauli, viņa saskatīja nišu kaz

Send email
More posts by Aija Zariņa

Jaunākās ziņas

Raging Bolt: Jaunais Pokémon karalis VGC metagame
2024-04-10

Raging Bolt: Jaunais Pokémon karalis VGC metagame

Ziņas