E-sporta pirmsākumi meklējami 1971. gadā, kad starpdisciplināri studenti piedalījās senā Spacewar spēlē. Lai gan tas pats par sevi nebija eSports, tas pavēra ceļu pirmajam sacensību spēļu pasākumam — 1980. gada Space Invaders čempionātam.
Taču derību jomā eSporta derības kļuva par realitāti tikai pagājušās desmitgades sākumā. Tas bija laikā, kad eSports sāka rīkot tiešsaistes vairāku spēlētāju turnīrus. Tātad derības varēja parādīties azartspēļu ainā agrāk. Tomēr pastāvēja bažas, ka lielākā daļa spēlētāju, kuriem patika eSports, bija jaunāki par 18 gadiem, kas nozīmē, ka viņiem nebija atļauts spēlēt azartspēles. Kas vēl? eSports bija ļoti neregulēts, tāpēc radīsies problēmas ar spēļu takelāžu.
Taču līdz ar eSporta komandu popularizēšanu lietas pagriezās citādāk. Pirmkārt, eSports kļuva populārāks, piesaistot pat pieaugušos, kuriem bija likumīgi atļauts veikt likmes. Pēc tam sekoja milzīgi sponsorēšanas darījumi un milzīgs skatītāju skaits, kas pacēla eSportu uz nākamo līmeni.
ESports ir sacensību spēle, kurā profesionāliem spēlētājiem ir līgumi un lielas algas, tāpat kā tradicionālajiem profesionāliem sportistiem. Ir daudz labāko turnīru, kas piesaista miljoniem dolāru naudas balvas.
No otras puses, bukmeikeri ir izmantojuši arvien pieaugošo pieprasījumu pēc e-sporta derību tirgiem. Operatori steidz piedāvāt spēlētājiem jaunākos eSporta tirgus, lai papildinātu virtuālās spēles, kurām trūkst cilvēka pieskāriena.
No visiem rādītājiem eSporta derības ir viena no visstraujāk augošajām kategorijām visā tiešsaistes azartspēļu nozarē.
Saskaņā ar jaunākajiem skaitļiem sagaidāms, ka e-sporta derību tirgus apjoms līdz 2027. gadam sasniegs 205 miljardus ASV dolāru. Interesanti, ka 2020. gadā bija vairāk nekā 6,5 miljoni e-sporta derību slēdzēju. Protams, e-sporta derību slēdzēju skaits ir pieaudzis tagad, kad eSports kļūst par labāko jaunākais bērns sporta derību pasaulē.