Lai izprastu Polijas tiešsaistes esporta derību ainavu, vispirms ir svarīgi izprast azartspēļu vēsturi kopumā.
Azartspēles Polijā meklējamas 20. gadsimta 20. un 30. gados. 1920. gadā Polijas pilsoņi nejauši spēlēja azartspēles, līdz 1930. gadā tika nodibināts pirmais sauszemes kazino. Dažu nākamo gadu laikā tika nodibināti vairāki citi kazino, taču Otrais pasaules karš sākās, pirms nozare sāka darboties ar pilnu jaudu.
Polija bija kara centrā, un diemžēl 1946. gadā to anektēja PSRS. Lai gan pirms kara Polija bija azartspēlēm draudzīga valsts, padomju vara ieviesa vispārēju visu veidu azartspēļu, tostarp derību, aizliegumu.
Azartspēļu aizliegums bija spēkā līdz 1955. gadam, kad valdība izveidoja valsts pārvaldītu Totalizator Sportowy — azartspēļu uzņēmumu, kas ļauj spēlētājiem likt likmes uz futbolu.
90. gados pēc PSRS sabrukuma tika izveidotas vairākas azartspēļu iestādes, kas ļāva spēlētājiem likt likmes uz kazino spēlēm un pat veikt likmes. Sporta derības kļuva arvien populārākas azartspēļu vidū, jo tika iekļautas citas spēles, tostarp zirgu skriešanās sacīkstes.
Esporta atnākšana Polijā
Kad sporta derības uzplauka, derību vietnes ieviesa virtuālos sporta veidus, kas bija iecienīti, jo tajos ir daudz derību tirgu, 24/7 un spēles bija īsas. Bet tad viņiem pietrūka cilvēciskā pieskāriena, kaut kā, ko piedāvā esports.
Kad esports sāka iezagties sporta derību aina, Polija bija to valstu vidū, kur to ņēma vērā. Valstī ir vairākas nozares profesionāļu komandas un visaugstāk novērtēti profesionāli sportisti tādās divīzijās kā Dota 2 un CS: GO. Šis ir viens no aspektiem, kas ir veidojis tiešsaistes esporta derības šajā valstī.