Terminology

Žargons attiecas uz īpašiem izteicieniem, frāzēm vai vārdiem, kas tiek lietoti noteiktā jomā vai profesijā, piemēram, tiesībās, sportā, medicīnā, biznesā utt. Parasti žargonu saprot lietotāji šajā konkrētajā jomā; citiem cilvēkiem to ir grūti saprast. Tomēr eSports žargons ir sava joma, un tajā ir plašs frāžu un terminu klāsts, ko izmanto derību slēdzēji un spēlētāji. Un, lai gan daži no šiem terminiem ir specifiski spēlei, citi ir vispārīgi termini.

Žargons ir būtiska e-sporta sastāvdaļa. Pirmkārt, ir jābūt labai saziņai starp eSports spēlētājiem, faniem, spēlētājiem un citām ieinteresētajām personām. E-sporta derību slēdzējiem žargons varētu būt atšķirība starp uzvaru un zaudējumu. Protams, neviens nedrīkst likt likmes, kuru nozīmi viņš nesaprot.

Esporta un konkurences spēļu žargonsMOBA spēļu terminoloģijaFPS spēļu žargons

Tā kā esporta žargonu bibliotēka ir plaša, pirms pirmās likmes veikšanas ir vērts atvēlēt laiku, lai uzzinātu par valodu. Labākā daļa ir tāda, ka šīs terminoloģijas izpratne nav tālu no iespējamas. Šī emuāra ieraksta mērķis ir atklāt dažus no visbiežāk lietotajiem terminiem esporta pasaulē.

Section icon
Esporta un konkurences spēļu žargons

Esporta un konkurences spēļu žargons

  • Esports: Videospēles ar sacensību ainām. Daži no populārākajiem e-sporta veidiem ir CS: GO, League of Legends un Dota 2.
  • Zonējums: Pretinieku piespiešana atstāt laukumu, izmantojot agresiju. Tā mērķis ir nodrošināt spēlētāja pusei konkurences priekšrocības, nodrošinot drošāko zonu.
  • Palīdzēt: Nodarot pretiniekam bojājumus, pēc tam atstājot viņu komandas biedram nogalināt. Piemēram, spēlētājs var trāpīt ienaidniekam un kādu laiku attālināties. Kad komandas biedrs nāk un nogalina ienaidnieku, spēlētājs izdara rezultatīvu piespēli.
  • Sētas durvis: Ložņāt aiz vai ap ienaidnieku, nezinot, iespējams, tāpēc, ka viņu uzmanības centrā ir citur. Kamēr viņi to saprot, jau ir par vēlu.
  • Boti: Spēlētāji, kurus kontrolē dators, bet ar kuriem spēlētāji var sacensties spēles laikā. Boti ļauj spēlētājiem uzlabot savas prasmes pirms sacensībām.
  • Nejaušo skaitļu ģenerators: Saīsināti kā RNG, tas attiecas uz nejaušības elementu, kas iekļauts dažās spēlēs, piemēram, Hearthstone.
  • Nometne: Kad spēlētāji apmetas, viņi uzturas izdevīgā vietā, piemēram, stūrī, un slauc to nogalināšanai vai priekšmetiem. Pieejas maršruti šajā vietā parasti ir ierobežoti.
  • Kombinācija: Uzbrukumu secība, kurā viens noved pie nākamā. Tas liedz pretiniekam iespēju izvairīties. Viņi pat nevar bloķēt vai atvairīt uzbrukumu.
  • Ķēde: Visi esporta pasākumi kalendārajā gadā. Piemēram, Dota 2's Circuit ietver nepilngadīgos, starptautiskos, lielos un labdarības pasākumus.
  • Pārnēsāt: Ja spēlētājs darbojas labi, lai kompensētu savas komandas slikto sniegumu, un komanda iet uz visu ceļu, lai pieprasītu uzvaru, tiek uzskatīts, ka spēlētājs ir aizvadījis komandu.
  • Buff: Attiecas uz efektu, spēju vai burvestību, kas palielina varoņa spēku.
  • Noliegt: Ietver pretinieku, kurš mēģina veikt darbību pret spēlētāju, bet spēlētājs veic pretdarbību, lai neitralizētu darbību. Piemēram, kad spēlētājs veic pastiprinājumu pirms pretinieka, kurš to redzēja pirmais, tiek teikts, ka viņš ir noliedzis pretinieku.
  • Derību robeža: Spēlētāja priekšrocība salīdzinājumā ar sporta totalizatoru. Šo priekšrocību var iegūt vairākos veidos, tostarp izveidojot peļņas likmju sistēmu vai pētot spēles/mačus, lai iegūtu zināšanas, kas palīdz derību slēdzējam izdarīt uzvaras likmes.
  • Ēsma: Izlikties par vāju, lai ievilinātu pretinieku situācijā, kurā to var viegli pārvarēt.
  • KDA attiecība: KDA (nogalināšanas, nāves gadījumu, piespēļu) koeficients ir nogalināto, nāves gadījumu un piespēļu skaits, kas spēlētājam piešķirts mačā.
  • Iesācējs: Spēlētājs, kuram ir jauns konkrētas spēles nosaukums. Noobiem ir nepieciešams laiks, lai saprastu, kā spēle darbojas.
  • Gank: Vairāki spēlētāji uzbrūk vienam pretiniekam. Tiek uzskatīts, ka pretinieki, kuriem izdodas izbēgt no ganka bez komandas biedru palīdzības, ir ļoti prasmīgi un spēcīgi. Daži pat turpina nogalināt gankus.
  • Stikla lielgabals: Spēlētājs, kurš ļoti efektīvi nogalina vai iegūst punktus savai komandai, tomēr ir neaizsargāts, un pretiniekiem viegls mērķis ir pazīstams kā stikla lielgabals. FPS spēlē stikla lielgabali ir tie, kurus spēlētāji var iegādāties bez bruņojuma. MOBA stikla lielgabali parasti ir varoņi ar lielu bojājumu sekundē.
  • Izstrādātājs: Uzņēmums, kas ražo esport spēles. Protams, ir spēles, ko ražo vairāk nekā viens uzņēmums. Klasisks piemērs ir Call of Duty.
  • Mērķis: Konkrēti mērķi vai mērķi, kas nostāda spēlētāja komandu izdevīgā pozīcijā. Mērķi var ietvert tādas lietas kā briesmonis, kas komandai piedāvā patīkamību.
  • Kaitošana: Atkāpjas no vajājošā pretinieka, vienlaikus saglabājot samērā drošu distanci.
  • Bērnu aukle: Bieži palīdzot komandas biedriem, lai viņi iegūtu vairāk spēka, lai turpinātu cīņu.
  • Džungļi: Palieciet džungļos, lai iegūtu zeltu un pieredzi, nevis nogalinātu neitrālos.
  • Būvēt: Kad spēlētājs būvē, viņš uzlabo savu bāzi vai raksturu, piešķirot viņam spējas un priekšmetus. Fokusa zona ir atkarīga no konstrukcijas veida. Šīs jomas var ietvert aizsardzību un bojājumus.
  • Klans: Spēlētājus, kuri regulāri spēlē vairāku spēlētāju spēles, sauc par klanu.
  • Treneris: Treneri ir figūras/personāžas, kas ir atbildīgas par komandas snieguma uzlabošanu. Viņi to dara, sniedzot padomus, taktiku un stratēģiju. Viņi var arī analizēt pretinieku statistiku.
  • Iedurt: Uzturēšanās drošā attālumā un pretinieka bojājumu atklāšana gabalos, līdz viņš padodas.
Esporta un konkurences spēļu žargons
MOBA spēļu terminoloģija

MOBA spēļu terminoloģija

Lai gan šodien (no 2022. gada) ir pieejamas daudzas MOBA (vairāku spēlētāju tiešsaistes kaujas arēnas) spēles, Dota 2 un leģendu Līga neapšaubāmi ir populārākie un visvairāk spēlētie šajā žanrā. Tādējādi ir vērts aplūkot šos divus.

  • Tvertne: Tanki ir varoņi, kurus, neskatoties uz to, ka tie ir lēni, ir ļoti grūti nogalināt, jo tiem ir daudz izturīgu bruņu.
  • Squishy: Tie ir lieliski slepkavas, piemēram, šāvēji un slepkavas, tomēr viņi ir ļoti vāji, kad runa ir par aizsardzību. Fakts, ka viņi nevar sevi aizstāvēt, padara viņus skopus (viņus var viegli nogalināt). Lai nodrošinātu viņu ilgu izdzīvošanu, viņi pārvietojas pa karti ļoti piesardzīgi, nodrošinot, ka viņi iesaistās tikai cīņās, kuras var uzvarēt ar vismazāko kombināciju, piemēram, vienu vai divām.
  • Padevējs: Padevējs ir spēlētājs, kuru pastāvīgi nogalina pretinieki. Tomēr padevēji sacensību mačos var būt reti.
  • AoE: AoE, kas pilnībā ir Arena of Effect, ir prasme, kuras efekts ir jūtams visā pretinieka zonā (kā to izvēlējies spēlētājs), nevis tikai vienā pretiniekā. Šī prasme noder, strādājot ar daudziem pretiniekiem, kas atrodas vienā nelielā apgabalā.
  • Stumšana: Komandas nodoms pārvietot savu ložņu slīd augšup pa pretinieku joslu, lai iznīcinātu tās inhibitorus, kazarmas, torņus vai torņus. grūdienu var izpildīt komanda vai viens spēlētājs; tas ir atkarīgs no spēles gaitas un situācijas.
  • Punkts: DoT (bojājumi laika gaitā) ir priekšmeti, kas pakāpeniski nodara kaitējumu pretiniekiem saindēšanās, asiņošanas vai apdeguma rezultātā.
  • Galīgais: Konkrēta čempiona vissvarīgākā prasme.
  • Lauksaimniecība: Ložņu/minionu nogalināšana un pēdējais sitiens joslas fāzē.
  • Pirmās asinis: Pirmā nogalināšana MOBA spēles laikā. Slepkava parasti saņem zeltu.
  • FF: Kad komandas biedrs lūdz komandai "atkāpties", atteikties no spēles un padoties.
  • AA: AA nozīmē Auto Attack, kad spēlētājs neizmanto nekādas spējas, bet pamata uzbrukumu (tas var būt tuvcīņa vai distance).
MOBA spēļu terminoloģija
FPS spēļu žargons

FPS spēļu žargons

Līdz šim populārākā FPS spēle ir CS: EJ. Šeit ir daži termini, kas jāapgūst pirms spēles uzsākšanas.

  • Eko kārta: Vairāku secīgu raundu zaudēšana var sabojāt komandas ekonomiju, liedzot tai iespēju iegādāties preces nākamajām kārtām, kas ir zināmas kā eko raundi.
  • Iedegts: Spēlētājs saņem bojājumus pašreizējā kārtā, tiek teikts, ka viņš ir iedegts.
  • Mollija: Viens no CS: GO pieciem granātu veidiem. Parasti tas ir paredzēts, lai neļautu pretiniekiem piekļūt noteiktam kartes punktam.
  • Kobe: Pretinieka nogalināšana ar tālsatiksmes granātu.
  • Anti-Eco kārta: Tas ir tad, kad komanda pērk bruņas, kas spēj dot vairāk naudas par vienu nogalināšanu, saskaroties ar pretiniekiem, kuri ir ekoloģiskajā kārtā.
  • Paaugstināšana: Divi vai trīs spēlētāji strādā kopā, lai pārvarētu šķērsli un iegūtu pārsvaru pār pretiniekiem.
  • Rotācijas: Spēlētāju pārvietošana no viena kartes punkta uz citu, lai aizsargātu vai uzbruktu pēdējam.
  • Labākais lauzējs: Veiksmīga pretinieka nogalināšana. Tas nozīmē arī visefektīvākos spēlētājus punktu un nogalināšanas ziņā.
  • Šāviens zvanītājs: Shot Caller, kas pazīstams arī kā spēles kapteinis, ir spēles lēmumu pieņēmējs tādos jautājumos kā kartes vadība, rotācijas un pārvaldība.
  • Nemesis: Namnieks ir ienaidnieks, kurš vairākas reizes pēc kārtas notriec spēlētāju, nenogalinot viņu atpakaļ.
FPS spēļu žargons