Esports ir nogājis garu ceļu no Space Invaders turnīriem 80. gados līdz ESPN nesenajam iebrukumam tirgū. Tikai dažu gadu desmitu laikā nozare ir kļuvusi par vairāku miljardu mārciņu tirgu. Jau 70. gados konkurētspējīgs esports aizrāva spēlētāju iztēli. Sākot ar tenisu un beidzot ar kosmosa kariem, iepriekšējās spēles izraisīja ievērojamu turnīru dalībnieku interesi. 1981. gadā tika izveidots pirmais pasaules rekordists spēļu korpuss Twin Galaxies, lai izsekotu spēlētāju rezultātus populārajās videospēlēs.
Deviņdesmitajos gados konsoļu spēles bija dusmas starp entuziastiem, kuri bija iegrimuši cīņās un pirmās personas šāvēja video izklaidē. Attīstošā tehnoloģija mainīja spēli, atverot attālo grupu spēli, izmantojot lokālos tīklus (LAN).
- gadā organizatori izveidoja profesionālu kiberatlētikas līgu, un esporta spēlētāji ieguva arvien lielāku popularitāti, daži no spēlēšanas un veicināšanas pasākumiem nopelnīja ievērojamas naudas summas. Džonatans "Fatal1ty" Vendels ir viens no pionieris, kurš, kā ziņots, savas spēļu karjeras laikā ir ieguvis vairāk nekā pusmiljonu.
Agrīnie panākumi lika Apvienotās Karalistes esporta derību popularitātei nākamajos gados strauji pieaugt. 1999. gadā Counter-Strike sāka darboties un ieguva popularitāti visā pasaulē. Līdz 2000. gadam Xbox spēlētāji spēlēja viens pret otru Halo 2, kas ir citu populāru pirmās personas šāvēja videospēļu, piemēram, Call of Duty, priekštecis.
Nesen
Tā kā spēlētāji tiešsaistē spēlē attālināti ar draugiem un svešiniekiem, nozare turpina augt. Faktiski universitātes visā Apvienotajā Karalistē integrē esportu mācību programmā. Esporta evolūcija izglītībā ir izraisījusi koledžas līmeņa kursus, karjeras apmācību un komandu sacensības.
Nesen esporta derību Apvienotās Karalistes milzīgā izaugsme ir izplatījusies tradicionālajos plašsaziņas līdzekļos, un ievērojamās publikācijās tiek atspoguļotas sacensības un pārraidītas esporta programmas lielākajos tīklos. Apvienotās Karalistes esporta derību vietnes ir pārgājušas uz galveno dzīvi.
Dažu pēdējo gadu laikā Apvienotās Karalistes esporta derību nozare ir ievērojami augusi un turpina uzplaukt. Tā kā lielākās publikācijas tiek pārraidītas tādos masveida tīklos kā ESPN, esports ir atstājis savu ietekmi un pāriet uz galveno virzienu. Paredzamie ieņēmumi līdz 2027. gadam būs gandrīz 6 miljardi USD, salīdzinot ar 776 miljoniem USD pirms desmit gadiem, un globālā izaugsme liecina, cik ietekmīgs tirgus kļūst nākamajām paaudzēm.
Nākotne
Tā kā Apvienotās Karalistes esporta derību nozare turpina piesaistīt līdzjutējus, nākotne izskatās daudzsološa. Patiesībā 2021. gada leģendu pasaules čempionāts piesaistīja gandrīz tikpat daudz skatītāju kā Superbowl. Eksperti prognozē, ka līdz 2023. gadam tirgus pieaugs par 15 procentiem gadā. Apvienotajā Karalistē esporta derību vietnes UK izraisīs eksponenciālu izaugsmi radošajās un digitālajās nozarēs, veidojot 8 procentus no pasaules esporta derību Apvienotās Karalistes tirgus.
Derību iestādēm ārkārtējais pieaugums nes ievērojamus ienākumus no faniem, kuri vēlas pievienot vēl lielāku aizrautību spēlei un skatītāju skaitam. Globālie zīmoli ienes tirgū leģitimitāti. Piemēram, Levi, Marvel Entertainment un Red Bull iegulda miljonus komandu un turnīru sponsorēšanā.
Ar gandrīz 460 miljoniem pasaulē un līdz 2023. gadam pieaugumam līdz gandrīz 650 miljoniem, populāri esporta spēlētāji piesaista fanu bāzes, kas vēlas derēt naudu par biežiem individuālajiem un komandu uzvarētājiem.
Derību slēdzējiem ir virkne derību iespēju. No vienkāršām spēļu likmēm līdz sarežģītākām likmēm, spēlētāji var izvēlēties apvienot daudzas likmes vai derēt uz akumulācijas kuponu, kas ir riskantāks piedāvājums. Konkrētākas derību iespējas ļauj spēlētājiem likt likmes uz to, kurš komandas spēlētājs reģistrē vislielāko nogalināto skaitu vai uzvar kartē Counter Strike-Global Offensive. Spēļu vērošana tiešraidē palīdz derību slēdzējiem izvēlēties derības spēles laikā.
Tā kā derību tirgus joprojām atbilst e-sporta plašajai popularitātei, regulatori strādā, lai nodrošinātu drošību miljoniem britu, kuri liek likmes uz e-sporta spēlēm.